Wednesday 7 March 2012

Bila Aku Tekad..!!

ASSALAMUALAIKUM...

"Selamat kembali ke Fakulti anda"....cuti sebulan pun dah habis....aku pun sekarang dah start kelas balik....awal-awal minggu pun aku dah start wat perangai....dah 3 kali aku skip kelas....WARNING: BUKAN AKU SENGAJA..!! 1st kelas aku skip...aku memang tak pi fakulti nie....tau-tau kawan mesej cakap memang tak de kelas...save! 2nd time aku skip...aku ingat kelas ari tu start pukul 9am, rupanya sekali pukol 8am....apa lagi halal je laaaa..... 3rd time aku skip...nie yang aku memang hangin tol...!! aku dah semangat siap awal-awal...setengah jam lagi aku dah siap suma nya...siap sarapan lagi kat rumah....turun jer rumah.....sampai jaaa tangga yang terakhir aku dah start nak bengang!! awal-awal pagi dah kasi stress kat aku....anak sapa laaaa yang parking blok motor aku...!! nak kuar pun tak ley...memang tak ley aaar....dah aku tolak cket...tak berjaya jugak...tolak lagi motor lagi satu....tak ley gak....! nie yang aku pantang kalu aku dah semngat ada jaaa motor nak halang motor aku....last-last tengok jam dah lambat gilew...aku pun decide naik bas pukul 9am dari rumah....hangin nie wey...!! tak habeh gi...!!

tu laaa dia...kalu ikot hati yang suci murni  nie memang aku tak mau pi kelas daa...(jap sebab motor aku kena blok jer aku tak mau pi kelas?? macam mengada jer nama nie....) hehehe tapi aku tekad jugak...! aku nak jugak pi kelas...soooo, aku pun sampai ke fakulti dengan menaiki bas.....kelas pertama memang dah lepas pun...so aku ngah tunggu kelas ke 2...kelas komputer....

dah laaa cket-cket mukadimah aku masa start sem baru nie....anak Razak nie nak berubah...insyaALLAH akan jadi lebih rajin sem nie....semoga azam sem baru nie terlaksana....eh cakap sal azam....bukan nya sal hamba ALLAH yang bernama azam tapi nie kisah azam, atau target aku sem lepas....ALHAMDULLILAH azam aku sem lepas yakni nak naik pointer akhirnya terlaksana atas izin-Nya....memang laaa tak naik banyak macam orang lain yang dah cecah 3pointer tuh....tapi kalu kita terus berusaha tak jadi mustahil kan....jadi azam sem lepas akan ku tetap transfer ke sem nie jugak...! waaaaah semangat siot!! berkobar-kobar....!!

anyway bagi yang sudah mengetahui mahupun yang belom...kan ari tu aku cakap aku ada kije dekat kedai makan dekat jer ngan umah sewa aku...sebulan gak aaar aku kije....sepanjang sebulan kije banyak gak pengalaman yang aku dapat.... aku tak pernah lagi kije dekat kedai makan...nie 1st time....sebelom nie kan aku kija dekat pasaraya jaaa....lain suasana nya....yelaaa dah nama satu kedai makan...satu lagi pasaraya...celah mana nak sama....gi kedai makan nak makan...gi pasaraya nak beli barang...adoyai...!! tapi masa keja kat kedai makan nie...suma jenis tugas aku dapat rasa.... dari ambik order, sedia sudu+sup, wat minuman, basuh pinggan, sapu sampah, mop lantai, jadi cashier, beli barang untuk kedai, macam-macam laaa aku asa tinggal nak pegang sudip jaaa belom...hehehe....ooowh aku tak gitau lagi kan kedai makan apaa...haaa nie yang aku nak promote nie....Kedey  Kamek...yakni kamek tuh sebenarnya dari dialek sarawak yang bermaksud saya.....

niat di hati nak wat part time job, setiap weekend aku nak kije....memandang aku tinggal kat luar aku rasa perlu juga kije part time....malang nya gaji part time kat sini tak semasyuk gaji kat semenanjung, yang mana kalu hampa kije kat kedai makan kat semenanjung habis kurang kije 8 jam hampa boleh dapat rm20... begitu laaa....apa pun kerja yang kita lakukan mesti laah dari kerja yang halal..hehehehe so i think thats all from me...jumpa lagi lain kali....


Last word from me Hidup Mau CooL....salam....

No comments:

Post a Comment