Tuesday 29 May 2012

Hepi Burpday Adek Moto...!!

ASSALAMUALAIKUM

setelah puas aku maki hamun last entry, entry ari nie kembali dalam mood yang lebih tenang...malah mood paling gembira aku rasa...tapi tak de gembira melampau laaa... sebelum apa-apa aku nak minta maaf pada kawan aku... Mira Jer... birthday dia jatuh sehari sebelum besday Adek Moto... dan aku tak pasan langsung bahawa hari tersebut adalah hari jadi  beliau...

"wahai sahabat, hamba sincerely minta maaf yaaa, kerana tak dapat nak memberi apa-apa pada anda... dah laaa tuh wish pun idak...maaf sangat-sangat" 
~damn! rasa bersalah gilew..~

Kembali pada isu yang ingin di ceritakan hari nie..iaitu... kisah Adek Moto...

Siapa Adek Moto??
aku pertama kali jumpa adek moto dekat tempat parking moto depan Fakulti aku... pertama kali nampak, takde pa pe sangat, sekilas pandang sahaja....Dan aku sangka beliau adalah dari Fakulti Kejuruteraan, tahun dua....kisah ini berterusan pada hari yang sama berlainan waktu jumpa lagi... kali nie bawu jelas rupa beliau... kebetulan moto kawan aku tak dapat nak hidup... owg perlis kata tak ley nak start... dah cuba banyak kali tendang tongkat start tuh..tak ley hidop juga.... masa nie laaa adek moto tibe.... aku pun bersuara laaa...

" adek! boleh tengok-tengok moto nie tak? (sambil menunjukkan pada moto yang berkenaan)"

dan dia mampir... tengok-tengok...dan senyum.. ^_^

"eeh maaf laaa saya pun tak tau sangat bab-bab moto nie...xley hidup ke?"

aku pun respon laaa 

"aok... tak ley hidup.." 

dalam hati

kalau boleh hidup dah lama budak nie balik... hahaha

kelihatan dia duduk kt ats moto dia yang berada di belakang moto rosak itu... macam cuba menghubungi seseorang, memandangkan dia asyik main-main tepon sahaja...dan kisah ini tamat bila budak kelas aku yang giant tuh start dengan sekali tendangan sahaja.... dan takkan aku nak berlama-lama di situ lagi... terus laaa balik....

dalam perjalanan balik.... terasa COMEY NYA BILA DIA SENYUM... hahahaha perasaan ini bersarang dalam hati aku untuk beberapa lama....dengan sangkaan dia pelajar FK tahun dua....

pada suatu hari, sangkaan itu telah meleset dengan dasatnya... kebetulan pada satu hari, kawan aku tunjuk-tunjuk gamba budak-budak kelas nya...dan..................

"eeeeh nape adek moto ada kat situ??"

Damn! dia budak fakulti aku rupanya tapi berlainan kos...alaaaaahai... Damn! dia sebenarnya tua dua tahun dari aku!  yakin jaaa panggil adek.... Damnest thing ever, dia dah nak graduate tahun nie....waaaaaaaaaa!!!! jadi nie laaa sem terakhir aku nak tengok dia pun.... kawan aku pun bagitau laaa besday dia sekian-sekian tarikh...dan juga menambah cadangan supaya aku kasi kad.... dan oleh sebab itu benda ini pun terjadi....

Aku jahit sendiri benda nie...pakai kain kawan aku...wakakaka





dan juga bersama sekeping kad yang di buat bersama housemate aku.... dia tolong lukis bagi...





Benda nie aku kasi sehari sebelum besday dia...sebab tuuu ada in advanced....









nak tulis ucapan pun terasa malu.... tak guna tol aku nie....


dan misi untuk menyampaikan benda nie aku serahkan pada housemate aku....aku suruh dia pi letak dalam raga moto adek moto...wakakaka jadi disebabkan cuaca tak menentu akhirnya benda-benda nie di bungkus dalam rupa sebegini.....






dan berakhir laaaa kisah aku dan adek moto.... dia bukan sapa-sapa pun untuk aku...tapi ngegeh juga nak jahit key chain bagi....sabaq je laaa... sekali seumur hidup jaaa aku nak kasi hadiah kat org yang tak kenal aku....wakakaakaa.... anyway to him moga berjaya graduate sem nie juga... saya berani nak buat sebab anda akan graduate tahun nie dan takkan ada lagi sem depan....selamat cket asa...! hehehehe

so last word from me Hidup Mau CooL....!!!

2 comments: