Wednesday 25 April 2012

Adakah Penat Lelah aku Sia-Sia?

ASSALAMUALAIKUM

aku rasa sangat penat

penat menunggu

menunggu wang dari manusia yang aku tolong

aku tolong dan kasihan sebab tak da sapa nak tolong anda

dari 9am aku bekerja dengan rajinnya (kadang-kadang ada masa aku malas) sampai malam pukol 10-11pm

kebanyakan masa aku berkerja sorang

aku laaa cashier

aku laaa tukang cuci

aku laaa ambik order

aku laaa buat air

aku laaa bergegas gi kedai beli barang yg habis

aku laaa pencuci pinggan

aku laaa pengemas dapur

aku laaa tukang potong bahan-bahan

moto aku juga laaa dipakai pergi jempot anak-anak mereka di sekolah

laptop aku juga laaa dipakai untuk siapkan kerja sekolah beliau

mula-mula bole laaa nak kije IKHLAS...dah lama-lama penat wey..! aku cuti sebulan wat kije part time nak DUIT..! bukan saja-saja nak mengisi masa lapang... kalau yaaa aku nak isi masa lapang aku takyah nak kije sangat..baik aku layan korea! tido! lepak kat Spring! tengok wayang! karoke! xde makna aku nak wat kije amal kat kedai anda...

bukan nak mengungkit

cuma perlu kesedaran dan sedikit moral dari pihak anda

sudah 3 bulan anda menangguh pembayaran gaji...

tidak lupa juga komik-komik yang anak anda ambil, kira saya jual jer laaa...

kasihani laa saya ini...saya sudah kehabisan wang... dah tak larat nak minta pada anda...TOLONG..!!!!

p/s: aku patot dengar nasihat "dia"... berhenti sebelom terlambat... aku ingat Toke aku jujo.. akhirnya aku terkena balik..waaaaaaa nak GAJI!!

9 comments:

  1. You tak complain ke kat boss you tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah cakap daaa... lepas benti tuu minta baki gaji yg sepatutnya... sampai skank tara pa pe...

      Delete
  2. you should berhenti.alomost 3 months but no gaji?ni dah masuk kerje tak ikhlasss ni.better berhenti before hati lebih tak ikhlass

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah benti...skank ngah coba sedaya upaya minta baki gaji...macam mana nak cakap elok2..memandangkan beliau lebih tua...

      Delete
  3. ugut dia, report polis, betol neh..xpon ckp kt dia, lapor kat FOMCA eh?wooo, sakit jugak kena cam tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ce bg ayat kat aku...aku ada terpk gak nak cakap macm tuh...tp disebabkan emosi masa aku taip mesej (berani nak mesej jaa) macam nak ngamuk jaa bunyi nya...

      Delete
    2. nad..cer try klik kt 'free azan software' bawah tu...pastu ikut ja kot..x ingt plak..
      pasal ni..hemmm
      susah gak, btter ckp depan2 la kot

      Delete