Tuesday 17 January 2012

Sejenak dari 24 Jam


ASSALAMUALAIKUM

Apa khabar wahai sahabat-sahabat ku sekalian….? Alhamdulillah aku sihat jaaa…. Hari nie (hari Post ini ditulis)  aku break jap dari hari-hari exam…. Hari tu berderet 4 paper tiap-tiap hari…bermula dengan paper Forest Management, Soil and Environment, Mycology, the last one Pest Management. Aku kalau boleh tak mau nak cita sal paper-paper aku nie…. Apa yang aku boleh konklusikan adalah aku takkan ulang lagi kesalahan dan kesilapan aku untuk lagi 2 paper lagi nanti….iaitu Natural Resource ngan Plant Systematic… ish..ish..ish… hari nie aku stat study sal plant systematic….all about plant…! Done bout that…


Dah lama kan aku tak menulis….rindu aaar nak merapu-merapan….tapi disebabkan aku nie pokai tahap gaban….jadi aku tak mampu nak bayar duit broadband aku….hahahaha sadis je kan….dah bape lama BB aku tak di-connect kan… so sementara aku mencari Sugar Daddy minta bayarkan, sebelom aku ley post hasil penulisan aku…aku akan tulis jaaa dan save kan dalam lappy aku yang bakal menemui ajal tak lama lagi…..asal nak masuk sem baru jaaa musti nak kena format….banyak sangat aku ternak VIRUS-VIRUS….. masa ada BB bole jaa nak update…dah BB pun mati….jadi virus-virus mengambil peluang reproduce dalam laptop aku! By asexually reproduction…hahaha


Aku abeh exam lagi 6 hari (dari hari post ditulis) pastuh sowang-sowang kawan aku akan balik kampong….aku lak??? Ermmmm Nampak gaya nya aku stay sini jaaa…di negeri Sarawak yang aman makmur ini…..aku tak balik pon…sebab aku malas nak minta bapak aku belikan…..hehehe memang kalau nak balik bapak aku akan support duit untuk aku balik….nak harap aku?? Memang sepanjang ngaji nie aku tak balik laaa…asal abeh sem jaaa….wang aku pun abeh juga….ish apa laaa aku nie kan….kawan-kawan aku lain bole jaaa beli tiket pakai duit sendiri….tak kisah laaa kan….cuti nie aku ingat nak kije…tapi entah laaa nak cari kat mana….kalu aku kije…nanti ada laaa post sal kije lagi…macam dolu-dolu….hehehe


Kawan aku usulkan aku untuk bekerja di kedai makan….tapi aku tak tau nak pi kedai makan mana….tak banyak kedai makan kat sini….aku kalau nak makan pun selalu nya pi kat satu tempat ja… Warung 2000…. Kalau nak kije situ macam segan lak….sebab suma macam dah cam aku ngan kawan-kawan aku….ye laaa mana tak nya….tiap-tiap ari makan musti kat situ….hehehe situ best! Memang best kalu gi makan time malam…!! Hehehehe!!   “Nad gatai lagi…!!”   hahaha biasa-biasa….. saje jew gurau-gurau….bosan nie nak baca asek menguap jaaa….aku dah wat air Kopi-O  tambah ngan Nescafe…. Pon tak memberi kesan….sia-sia jaaa aku wat….so lepak jap tulis entry baru….yeay…..


So tu jer kot sementara nie….nanti ada benda lagi aku cite lagi….nak sambung study ka nak stat tido?? Hehehe ngantuk lagi….so cau dulu last word from me Hidup Mau Cool…..!


P/S: masa study week + exam layan lagu nasyid jaa…siang malam nasyid…macam best….banyak rupanya lagu-lagu nasyid yang menarik….trimas to my housemate…! Dari dia aaar aku dapat collection nasyid yang banyak….hehehe

No comments:

Post a Comment