Thursday 19 January 2012

Persoalan Mengenai Ceritera???

ASSALAMUALAIKUM

Bagi sesiapa yang telah membaca cerita yang sudah aku karang kan...

mungkin ada sesetengah dari anda...yang sudah mengenali aku...Nadroul Afidi yakni sahabat-sahabat aku...tau, faham akan diri ku ini....seorang yang sempoi jaaa.. jenis berlagak macho (berlagakl jaaa! hehe)...menolak segala perkara yang feminin....lagi-lagi warna pink (ermmmm no komen).....menolak semua kisah-kisah novel mahupun cerpen cinta.... dan sangat tak bape nak 'in' ngan benda-benda yang manja nie....okeh...serba sedikit di situ....

sebenarnya aku saja suka-suka tulis cerita itu....idea muncul masa aku nak study Plant Systematic...waaaah bagus kan aku?? ahahahaha Alkisah Teruna dan Dara tuh mengenai seorang lelaki yang terserempak dengan seorang perempuan kat satu pekan nie....perempuan tuh biasa-biasa jaaa....macam aku tak cantik mana laaa....lelaki tuh lak kacak benor...ramai laaa peminta yer....jadi dia minta mak ayah dia pinangkan perempuan tuh untuk dia....jadi nak dijadikan cerita...perempuan tuh pernah laaa "crush" ngan laki tuh....tapi dia pendam lama....akhirnya mereka pun bernikah.... sampai sini macam lame jer kan cerita dia...so aku  tambah laa bebearpa situasi yang boleh membuatkan hampa agak-agak nak jadi apa....hehehe misteri laa konon...! tapi kalau manusia yang dah biasa dengan ceritera melayu, novel-novel, cerpen-cerpen mungkin dah bole agak macam mana cerita....kihkihkih

 dan seterusnya kisah Anas Budak Kampung Sebelah.... soooooo tak da idea nak letak tajuk apa....disebabkan aku asa ayat Anas Budak Kampung Sebelah tuh ntah bape banyak kali disebut berulang kali dalam cerita, jadi aku pun dengan selamba, sesuka hati, secukup rasa Maggi aku letak tajuk Anas Budak Kampung Sebelah....dan cerita ini pula mengenai sorang perempuan yang kena paksa kawen...waaa such a lame story...aku tak kisah cerita aku...! hehehe aku pasan cerita kawen-kawen paksa nie mesti jadi perhatian....suma suka cerita kawen-kawen paksa nie kan...sebab antara lelaki dan perempuan yang bakal di nikahkan tidak mengenal antara satu sama lain...jadi nya proses mengenali antara satu sama lain itu laa menjadi daya tarikan untuk semua orang membaca nya...malangnya kisah aku tidak seperti itu...ada beberapa benda yang terjadi...sedikit twist, tambah beberapa watak yang menarik, dengan background tempat yang menawan...kisah ini bagi aku sangat menarik....

 cerita nie pelik sikit...aku dapat idea dari kawan aku....pada asal nak cerita sal Gadis dan Haiwan kesayangan...last-last jadi macam nie...tapi apa boleh buat aku bukan penulis profesional...saja nak tambah bahan lagha dalam blog aku...wakakaka....oowh pelik nya aku dapat masa petang, lepak-lepak dengan budak-budak umah aku laaa....mula-mula main-main jaaa...ntah tiba-tiba duk main-main tuh terpanjang lak apa yang aku tulis..dah tu cangak(tunggu) lagi...! perabih aaar...haahahaha

Jiwang??

okeh sal ada part-part jiwang tuh...biasa laaa kan...takkan pengantin baru nak skema-skema lak...hehehe cerita pertama Alkisah Teruna dan Gadis macam Islamic sket laaa..tak banyak sikit jaa....mai part Anas Budak Kampung Sebelah langsung tak bape nak Islamic...adoyai...dua jenis yang berbeza....tapi tak pe laaa..mungkin nie last cerita...tapi yang penting nie yang pertama dan kedua....kalau ramai yang minat...aku akan cuba karang lagi..hehehe

p/s: aku ada idea sebegini sebab, kawan aku....dia ada banyak cerita, dah tulis banyak cerpen tapi satu pun dia tak bagi owang lain baca....aku asa cerita dia lagi menarik...kalau dia terasa masa baca entry nie...aku minta maaf wey...!!! jangan segan nak bagi orang lain baca...apa salah nya....hahahaha so like always last word from me Hidup Mau CooL....arios wasalam... 


No comments:

Post a Comment