Sunday, 27 November 2011

Manusia Itu Ini

ASSALAMUALAIKUM

waaaah tibe-tibe rajin lak aku nak update blog nie.... dalam masa seminggu nie entry yang ke-3 dah nie....waaaaaah rajin2.....!!!

"Rajin lagha jaaa!! tu pun nak bangga baik takyah bai...! buang masa jaaa....hang dah tak da kije ka wey??"

mak aaaai ayat..... ada laaa,, kije aku banyak.....on the way nak siap laaa (ntah bila...jengjengjeng) sibuk jaaaa... huh!!

"ye laaaa on the way.....dari aritu tersangkut kat asggnment yang sama......soalan senang-senang jaaa sume ada dalam buku tu  pun tak siap lagi....."

memang soalan senang-senang....aku tau....bukan aku tak tau....dah bila aku nak cari definition dalam internet, aku bukak broadband aku, dengan niat aku dapat manfaatkan broadband aku nie ke jalan yang benar, berilmu pastuh.....terbukak laaak facebook, tibe-tibe chat box kuar, kawan aku ada gosip baru lak...bukak lak YM senang cket nak sembang....! hehehe

" hurmmm pastuh hg lagha sampai pagi kan??"

eeeeeh sesuka ati hang jaaa!!! hang ingat aku nie apa???  dah tak da kije lain aku nak wat, yang aku lagha sampai pagi....haaaa???? hurmmmm hakikatnya kalau hg nak tau memang pun aku lagha sampai pagi.....huhuhu cita kawan aku uh panjang ngat....tahap novel Ramli Awang Murshid dah....ada trilogi lagi....

"ish..ish...ish! wey.......sedaq laaaa hg mai sini nak wat apa? mak ayah hg antaq hg mai sini wat paaa....? "

bukan mak ayah aku yang antaq....depa tak da kuasa pun nak antaq aku pi mana.....aku isi borang UPU dulu aaar...depa yang antaq aku kat sini.....

" tuuuu laaa hang lagha sampai bengap lagu tuh.....memang laaa owg UPU uh yang letak hg yang sengal nie kat sini.....tapi yang tolong hg angkat barang hg, taja duit pengangkutan, tempat tinggal hg sementara hg mai sini.....sapa??????? owg UPU gak???

ermmmmm mak ayah aku.... ~sebak~ yg hg hingaq (bising) ngat nie pasai pa?? apa masalah hg???

"aku kecewa tengok hg.....hg kira untong tau dak....ada mak ayah ley support hg..... ley tolong hg bila hg tak da duit....ada bila hg stress belajaq, col, sembang ngan depa......aku?"

.................~speechless~..................

" duit yang ada aku jimat sebab aku tau aku tak da sapa yang ley kasi kat aku.....bila aku stress aku ingat ALLAH, Dia jaaa yang ada mampu bagi aku ketenangan......aku tak se-untong hg wey.....aku dah lama tak da mak ayah.....ada masa, ada peluang, guna sebaik mungkin, ada mak ayah, tabur bakti! budi! selagi depa ada.....aku tak sempat pun wey nak kasi gaji pertama kat mak ayah aku......tak sempat nak hulur sijil Ijazah aku"

ermmmmm bawa bersabar wey....aku minta maaf.....aku bersyukur ada sahabt macam hg.....sentiasa mengingatkan aku.....aku akan belajar bersungguh-sungguh pas nie....hg sangat tabah wey....aku kagum ngan hg.....

" dah tuh...sempena Maal Hijrah nie bawa2 laaa berubah......ke arah kebaikan.....tanam azam! matlamat! baru.....dah tanam jangan tak usaha mencapai lak...."

hehehehe yeeer sahabat.....

heeeee tibe-tibe jadi macam cite lak.....aku mereka cerita jer nie.....tak da kena mengena ngan aku pun....macam best lak....lain kali aku nak wat lagi laaa...hehehe sebenarnya aku nak tulis entry sal Maal Hijrah....tapi macam tak tau nak tulis apa....aku bukan berilmu sangat.....hehehe dah tuh tibe2 dah jadi citer macam nie lak....layan je laaa sampai habis....hehehe selamat menyambut Maal Hijrah....moga tahun baru nie memberi sinar kebahagiaan dari ALLAH.....last word from me Hidup Mau Cool.....

No comments:

Post a comment