Saturday 16 April 2011

Kisah Broadband Aku

Apa cerita menarik aku nak cita sal broadband aku nie...?? ermmm let see, well aku pakai laptop ABIHSOT nie, ntah napa wireless kat umah aku mesti dia tak dpat nak detect... so suatu hari aku nyatakan hasrat terpedam kat Abak kesayangan aku... 

AKU: abak, kakyah(panggilan manja kat umah hehe) nak pakai broadband ley tak?? 
ABAK: ..... -__-
AKU: takpe2 hehehe bulan2 kakyah bayaq... (tau dah kalu abak wat muka mcm tuh,)

bila bapak aku wat certain2 muka time aku nak minta benda aku tau dah aku kena kemukakan hujah yg lebey solid dan konkrit....!! hehehe jadi seterusnya aku pun  mula laa kemukakan hujah......

AKU: bnyak kebaikan pakai broadband nie bak...dah laa laptop kakyah nie tak dapat nak detect wireless pastuh dah laaa suma kije pakai 0n9 jaaa (lecture note bagai), pastuh kalu nak anta kije suma nak bagi via email penggunaan internet amat diperlukan.. kalu kakyah ada broadband nie kije kakyah akan jadi lebey lancar...senang kakyah nak cari maklumat bagai... broadband HIJAU nie luas coverage nya kat tmpat kakyah tuh...abak jngan riso abak sponsor bayaran 1st jer RM100 pastuh bulan2 kakyah baya laaa...hehehehehe bole yer bak?? 

setelah seketika...bapak aku pun ajak aku gi HIJAU centre....dapat laa aku broadband 3GB...amat ok bagi aku...

setelah beberapa lama aku asyik ngan broadband nie.... mula laaa kije2 lagha aku... FACEBOOK! YM! BLOG! YOUTUBE!! arghhhhhhhhhhhhhhhhh apa nak jadi ngan aku nie???? apa jadi ngan hujah2 masa aku nak minta belikan dulu??? kenapa?? kenapa?? kenapa.......??!! 
penggunaan melampau2 menyebabkan broadband aku cepat smpai limit...tak sempat hujung bulan dah over limit... bila dah smpai over limit apa satu pun xley bukak..sbb slow sngat..nak buka GOOGLE pun kena tunggu sejam... haishhhh... tp skank aku dah sedaq..aku dah mula membahagi masa lagha dan study...

MORAL OF THE STORY
ibu bapa bersusah payah membanting tulang untuk menyekolahkan anak-anak, memberi pelbagai kemudahan supaya anak-anak senang untuk belajar, dibelikan buku, laptop, basikal motosikal hanya untuk memudahkan anak2 kesekolah...tanya diri anda pernah tak anda menghargai pemberian, pengorbanan mereka, kenapa ada lagi manusia yang tak tau bersyukur...siap malas nak sekolah, malas nak study...ibu bapa bersusah payah sekarang hanya semata2 untuk kesenangan kita pada masa akan datang.... sedar laa wahai anda2 sekalian...!!

Ini Adek saya ADIIB huhuhu


p/s: aku rindu mak ayah aku...huhuhu tibe2 teringat diowang...saja2 tulis entry nie...sebelum broadband aku over limt.heheheehe


No comments:

Post a Comment