Saturday 23 April 2011

Berfikir Sejenak

Dicatat 23/4/2011---11.03pm
OKEH.....

ASSALAMUALAIKUM

Isnin nie aku ada exam...indeed it is my  1st day Final Exam...1st paper aku pada pukul 2pm---5pm... and the problem is (maaf serabut campo BI ngan BM lak)... subjek yang patut nya aku ambil isnin nie tak da  dlam slip exam aku... dan office lady cakap kalu tak da dalam slip peperiksaan maksud nya aku tak bole ambik subjek tuh, sbb subjek yang tak da dalam slip peperiksaan  bermaksud tiada dalam system...


Sekian part 1...


Sekarang atas sebab office lady cakap macam tu, aku berfikir apa patut aku wat sekarang?? Nak kena pergi juga exam tuh atau pun tidak..?? dan  kalu aku gagahkan juga masuk dewan peperiksaan jawab soalan tiba2 pengawas cek slip aku dan tengok tak da pun subjek tuh, rasa2 laaa aku kena halau tak?? Sebab kalu benda tuh jadi...tobat malu weeeeey....!!! Okeh2 subjek yang aku cakap nie adalah Hubungan Etnik jer...pa pe pun dia membawa jam kredit untuk aku... okeh kalu aku tak pergi,???? Hurrmmm aku asa lagi disaster kot...kang tak pasal2 aku “fail” subjek tuh kena repeat HE..gilaaaa repeat HE?? Memang tak aaar....


Sekian part 2....


Sepanjang sem 2 nie aku memang attend kelas HE... Cuma kadang2 jaa aku skip jap.. nasib baik tak ambik attendent... okeh 1st lecturer HE dulu sangat prihatin, sangat menjaga student nya, termasuk list yang ada dlam system atau tidak... seingat aku masa masuk kelas mula2 dulu, aku ada letakkan nama aku dalam senarai kedatangan,..so suppose aku patut nya ada dlam system, tapi aku jadi tak berapa nak pasti balik sebab masa tukar lecturer, senarai kedatangan hanya berdasarkan kuiz, tu pun masa awal2 minggu lepas2 tuh, aku pun tak pasti kedatangan diambil macam mana....hurmmmmm


Sekian part 3...


Masa aku wat urusan benda nie suma kat pejabat, diowang ada kata “jangan risau kami akan letakkan subjek nie dlam system, nanti balik cek balik slip ada tak subjek HE”...okeh now dah 4hari berlalu, dan masa aku buka balik tadi...MENDUKACITAKAN tak da wey...HE takda...!! tuh yang mebuatkan aku macam nak gila jap disini....merapu..nasib baik ada blog...ley aku merapu2...its about me..and i deserve to write it....


Now i need to take a deep breath,, and think wisely, exam nya isnin kul 2pm, aku harap pagi2 yang indah nanti InsyaALLAH, aku pergi ke pejabat ngan muka yang manis, dan beseri2, menanyakan hal ini...aku harap tiada kata2 makian atau apa2 yang akan membuat aku STRESS masa nak jawab exam petang tuh...aku harap isnin akan berlalu ngan bahagia nya.... akhir kata Hidup Mau Cool..... the end....


No comments:

Post a Comment