Monday, 28 May 2012

AKU NAK SUMPAH BOLEH TAK??

saat nie aku rasa macam nak sumpah-sumpah jaaa sorang manusia, yang dah tua, dah beranak pinak pun, berkerjaya kerajaan, ada hati nak meniaga tapi tak jujur! hati busuk! selalu buruk sangka kat orang! selalu cita buruk sal orang! selalu tak puas hati dengan orang..!! aaaargggghhhhhhhhhhhhhh!!!!!!! apasal  wujud manusia perangai macam kau kat atas muka bumi nie??? warning bukan aku nak salahkan yang Maha Pencipta, tapi aku nak salah kan nape laaa kau tak pakai akal yg ALLAH dah kasi kat kau? nape laaa kau tak nampak bagaimana ALLAH uji kau?? nape laaa kau tak nah nak ambik iktibar dengan apa yang ALLAH dah tunjukkan kat kau?? kalau dengan perangai kau macam nie...kau asa kau boleh maju kerrr?????

kau guna orang kaw-kaw punya pastuh tak de pun secebis rasa terhutang budi, kasihan... kau dah tak de hati ker??? nikmat hati pun kena tarik juga kaa?? mata hati kau dah terhakis kaa?? sakit hati aku asa... aku pantang tol kalau  aku dah baik-baik orang wat taik ngan aku...aku paham kau makcik!! aku hormat kau sebab kau MAKCIK!! kau paham tak??

dan aku kat sini maki-maki makcik nie yg takkan baca pun...aku banyak bersabar dengan kau... aku kerja sungguh-sungguh sebab tak de sapa nak keja dengan kau makcik!! kau paham dak?? lepas aku cakap ngan mak aku... aku dah redha daaa ngan byaran tuh...sebab kau dah cakap tuh BAKI GAJI...okeh fine.... bila aku minta bayaq benda yang kau sewa dengan aku... kenapa jumlah nya sama???? siot patotnya lebih laaa kalau dah itu hanya baki gaji....!! 

masalah nya skank nampak benor nipunya dulu aku hanya cakap sal baki gaji, sal sewa laptop ngan komik yg kau kena ganti sebab anak kau ambik...ehh bukan ambik tapi CURI..!! dulu kau cakap suma RM197 (termasuk baki gaji dan bayaran sewa) bila aku antaq mesej lagi arinie tambah satu lagi sewa motor, suami kau selalu pakai jempot anak-anak (suami anda sendiri yg menggunakan istilah sewa moto, konon wat sedap ati aaar.. sewa bermaksud kena bayar okeh) punnnn RM197 juga... ayoooooyai.... bagaimanakah ini  wahai makcik?? 

sy nak jer gi kedai face to face... tunggu gak makcik kasi peluang..selalu bayaq direct..tetiba nak bank in plak laaa kan...ayooooyai..sy kat sini lagi laaaa...kang aku gi jaa tanpa di undang sia-sia lak duit pun tak de...haaaaish aku hangin tol laaaa...!! 

seriusly pas apa dah jadi kau tak takot kaaa balasan ALLAH?? aku tak paham org mcm kau nie...


No comments:

Post a comment