Thursday 31 March 2011

APABILA PERASAAN MENGUASAI AKAL!!


Dicatat pada 31/3/2011 pada 12.59pm

Kejadian pertama
Suatu malam dalam pukul 9.40pm, aku tido jap pas petang penat kuar gi Bandar cari Big Apple...membe aku mengidam tibe2 lak nak mkan donut...tak pe membe pnya pasal aku gi gak bandar cari Big Apple kat dier..
So pas balik dari bandar aku tido jap..konon nya malam tuh aku nak wat asgnment yg bnyak gilew! Tapi tidow aku diganggu oleh bnyi fon aku...
*(lagu Kelly Clarkson bcoz of u)
Aku pun agkat..dengar sora kenalan aku..tersedu sedan menangis...alahaaaai...nie laa yg wat aku lemah smngat nie...bila laki menangis...!!

Aku: nape nie wak??

Die: sy sedey wak, die(gf kenalan aku) marah2 saya balik, sy risau kan dia, dari semalam sy col anta mesej dia tak reply, tapi last2 tadi die kata tak yah nak kisah sal dia, risau sal dia..sy sedey wak..nape dia wat mcm nie kat sy...sy SAYANG die sngat!!! Sy nak hidup ngan die...!!

Aku:................okeh2 ermmmm bawa2 bersaba yer... awk nak gi mana nie??

Die: sy kuar rumah, sy dah tak mampu nk hidup lagi, lebey baik sy mati dari sy hidup sakit ati mcm nie...kalu pas nie awk col sy awk citer sume apa yg jadi kat family sy... biar diowang tahu...sy SAYANG die sangat awk...!!!

Aku: (CUAK!!!!) oooi awk...jngan nak wat bnda bukan2...awk ingat pas mati awk ley hidup tenang gak ka..???? XKAN!! Walau sesaaat XKAN TENANG!!

Blablablablablabla aku ceramah kenalan aku nie...w’pun die bukan Islam, tp aku xley nak biar kan die...dan akhirnya......

Die: ermmmm yer awk, hukhukhuk(sedu sedan nanges) awk dah wat sy bnyak berfikir, ermmm sy arap kalau sy tak dpat hidup ngan die.. Tuhan akan wat ati saya tenang...sy HARAP sngat awk...!! trima kaseh yer awk..

Lega tol aku dier tak jadi teruskan niat tuh...sememangnya aku nie cepat cuak(takut)...
Love To God is Everything


Kejadian kedua
Berlaku pas aku balik dari beli makann kat kafe. Tibe2 aku nmpak kat jambatan TAB(tempat aku blaja) hehehe tak ley gitau tmpat kejadian tp kalu bca post2 aku sbelom nie ley kot agak kat na....sambung balik aku nmpak bnyak tol manusia2 berkmpul kat situ...ada bomba bagai...aku nie ingat ada pertunjukan kaa apa.. maklumlah ada bomba bagai...membe aku ckap ntah2 ada owg BUNUH DIRI.. aku pun bluurrr haish takkan laa kat tasek TAB...ngarut laa..

Balik bilik....

Rumate aku serbu bilik yg aku lepak..

Rumate: korang dengar x citer dak bunuh diri kat jmbatan TAB tuh...
Membe 1: aku dah cakap dah...mcm ada owg bnuh diri...!!
Rumate: informer akak ckap tak jmpa lagi mayat dier....
Aku: (CUAK!!!!!) haish pas satu, satu laaa hai,,,,

Budak yg bunuh diri tuh bdak fakulti kejuruteraan, tapi apa pasal dia bole ambik jalan mati tuh, masih tak ketahui sebbnya...yg aku tak ley blah budak tuh MELAYU=ISLAM, aku tak tau napa aku lak yg asa sedey... satu kerugian..

Khabar angin mengatakan budak nie dah merancang kejadian nie..sbbnya beg yg ditemui sebelum ditemui mayat nya penuh ngan batu...dan khabarnya budak nie dah nyatakan nak bunuh diri dalam blog nya...aku tak jmpa lagi blog budak tuh...

Tasik TAB aku nie tak laaa dlam sngat pun dlam 3-4 meter, andai kata terjatuh insyaALLAH bole lagi nak menggapai minta tolong, kebetulan kat kawasn tasik tuh mmag ramai owg..tapi budak nie dah terjun ngan beg yg penuh batu...memang tak dapat nak wat pa pe...

Kenapa laaa bila perasaaan mempengaruhi akal, manusia amat senang melakukan perkara2 yg terang dan nyata tidak disukai oleh ALLAH.. sesungguhnya ada jalan penyelesaian setiap masalah..dekatkan diri pada-Nya.. minta tolong pada-Nya... Cinta pada manusia tak sehebat Cinta pada ALLAH... semoga kita muhasabah diri, dan akhir kata dari aku Hidup mau CooL... 
 p/s: maaf takde gamba yang nak ditunjukkan...maaf kalu post kali nie tak menarik mnaa...salam...


No comments:

Post a Comment