Saturday 7 April 2012

Bermalam di Hospital

ASSALAMUALAIKUM

Cuti Midsem dah mula...yeaaaay... start hari Jumaat sebab Sarawak ambik cuti Good Friday... dah stat cuti nie ramai laa kawan-kawan aku balik semenanjung...balik kampung... waaaa jelesnya... aku dah lama tak balik... hehehe anyway apa yang aku nak cerita adalah perihal aku semalaman di hospital...

pada malam jumaat yang lepas.....(11.30pm)

"Nad malam-malam nie klinik mana yang bukak ex? klinik Unimas Sebayor tuh ada bukak dak malam-malam nie?"

"Aku tak pasti laa.... asanya tak bukak kot..."

salah seorang housemate aku kesakitan... sakit perot gamaknya... pucat muka aku tengok...aku pun telefon aaar kawan aku....

"Hello, Assalamualaikum...wey aku nak tanya... hg tau dak mana-mana klinik bukak 24jam?"

malangnya kawan aku tuh pun tak tau.... tapi dia mencadangkan aku pergi Hospital Umum Sarawak... aku jadi serba salah nak pi ke idak...sebab aku pernah pi Hospital tu... sistem hospital tuh lain macam cket.... masa aku pi dulu...aku sakit gilew bapak nyer....terpaksa balik semula untuk dapatkan surat dari klinik biasa,... pihak hospital taknak ngadap aku kalau aku tak da surat klink....sooo aku ingat kemungkinan kalau kawan aku pi akan kena nasib yg sama....

jadi disebabkan kawan aku dah kritikal benor gayanya... tambah pula dia nak balik semananjung keesokan harinya.... aku pun sewa aar keta.... berteman lagi 2 orang housemate aku...kami pun pi laaa...sesampai di sana... kawan aku yang sakit + budak umah aku pi aar daftar...aku pi parking keta.... nasib aar dia lepas... maknanya dia bole aar diperiksa tanpa surat rujukan dari klinik.... okeh aar... pastuh..paham-paham laaa kena laa tunggu giliran....

dalam Hospital tuh bapak aaar sejuk... aku yang lemak tebal nie pun tak mampu nak menahan... dah pukul 1am.... tibe-tibe aku lapar..wakakakaka.... aku ajak kwan aku teman cari kedai... ternyata ada yang bukak lagi...beli aar sandwich ngan susu DutchLady Strawbery.... yezzzzaaaa..! dah lama tak minum susu nie....

pastuh nak elak dari terus kesejukan tambah dengan mata aku gilew layu, berat, ngantuk nak tido, aku pun mencadangkan duduk dekat sebelah wad kecemasan kat kaki lima uh.... jauh dari hembusan angin aircond yang menusuk sehingga ke tulang sum sum.... disitu laaa aku merebahkan kepala aku landing kat dinding, supaya dapat lelapkan mata....lelap tak lelap mana aaar... segan aar ada orang lalu lalang lagi.... aku nie pula kan anak dara malaya... hahahaha lagi pun aku duk tunggu kawan aku nie habis diperiksa.... 

tengok jam....

2.30 am

3.00 am

3.15 am

3.50 am

adoyai bila nak sudah nie....sakit perot jer pun......

4.05 am 

"wey jom pi tidor dalam keta aaar...."

dah lama sangat menunggu, kami pun wat keputusan pi tido dalam keta... ingat kaaa kejap jaaa upa-upanya lama benor....

aku lelap gilew dalam keta... mana taknya aku conquer seat depan tuh dua2...hahahaha tau-tau jam 6.20am kawan aku col cakap dah setel, aku start keta bergerak pi depan wad kecemasan tuh.... gilew lama gilew cek, sakit apa ntah..tak pula doktor tuh cakap apa-apa.... yang kelakar tak ley blah...kawan aku dah mengalami pengalaman ibu mengandung semalaman....

kenapa??

kawan aku nie sakit perot + muntah-muntah....citer kat doktor yg agak sengal-sengal alam nie, dengan selamba kucing jer doktor tuh tanya... 

"awak mengandung ker?"

terkejot besar sahabat aku dengan persoalan itu.... memang tak laaa kawen, nikah pun belom... mustahil benor kalau jadi....pastuh kawan aku cakap yang lama benor uh duk wat ultrasound laaa, buh ayaq 2 beg... tuh yang lama uh...tambah pula doktor sat hilang sat ada...nak setting itu ini lagi...tuh yang laaaaaaaaaaaaamaaaa sangat....!!

itu laaa pertama kali aku tunggu orang kat hospital semalaman....sebelom nie tak nah pun...pengalaman-pengalaman....menarik sangat... disebabkan aku duk situ jer... tak laa asa seram ngat pun...hehehe aku ingat malam-malam hosptal seram....

anyway last word from me Hidup Mau CooL....


No comments:

Post a Comment