Tuesday 27 December 2011

Aku Terganggu

ASSALAMUALAIKUM

Hampa ada tak benda-benda yang boleh menghidupkan fius menyampah, fius maki hampa on?? Aku ada banyak benda….dan aku asa sejak 2 menjak nie fius aku asyik on jaaa…bila fius aku dah on mula laaa aku nak mengamuk….tapi aku nie waras lagi laaa tak de laaa aku nak ngamuk kat manusia-manusia penyebab fius aku on….pendam beb..! tapi tak tahan asa….aku luah laaa kat sini….


Mula-mula sekali…penyebab yang paling senang nak on kan fius aku adalah kaco aku tido….even kalu aku tido dalam kelas masa cikgu ngaja kaaa…masa lecture ka….aku cukup pantang kalu ada kejot aku secara gertak…! Faham tak….tibe-tibe ada owang dengan nada suara yang amat bingit tempik nama hampa kejot…..ataupun tampar dengan kuat (niatnya nak memeranjatkan hampa) seriously aku cukop nyampah..!!


Aku berani bet laaa ada masa-masa hampa duk pulun study, pastuh hampa rasa mata hampa berat sangat….huruf A macam N, huruf B macam X, huruf K macam C masa nie laaa mcam-macam hampa nampak….baca pun tak paham langsung…10 kali baca ayat yang sama, still asa apa jadah laaa benda nie tulis kan? Kan?? Kan3????? Pastuh take a nap laaa kejap, nak rehat mata jap..! sekali tibe-tibe anda dikejotkan ngan suara gempita yang amat bingit yang mampu wat jantong hampa kuar seketol, “WOOOOOOIIII!!!! BANGUN STUDY..!!! apa hampa asa??? Sesungguhnya manusia itu amat kejam!!


Kalau betol dia concern kat kita…. dah kita pun tak habis baca lagi…apa salah nya jika beliau dengan lemah lembotnya datang kejot secara perlahan tanya elok-elok….tak laaa aku asa bad mud jaaa…nak sambung study pun x syiok daaaa….geram tol..!!! manusia lemah semangat macam aku nie…memang cukop pantang bab-bab kejot tido nie….


Seseorang pernah bagi tau aku…”masa kita tido, roh kita akan keluar berjalan-jalan…” sebab tu kalau nak kejotkan orang dari tido kena kejot elok-elok…lembot…jangan main gertak jaaa…nnti jasad terkejot roh tak jumpa jalan balik….haaaaaaa nie perumpamaan bukan fakta okeh…aku tak tau betol nya gena….the point is….aku harap tak da sapa yang nak main gertak kejot aku…aku ley masam muka 24 jam ngan manusia yang langgar pantang aku tuh….


Alaaaa wat jaaa macam aku kejot orang….aku akan kejot pelan-pelan jaaa… Tanya dia….kalu dia mamai, aku akan kejot lagi sampai dia sedar aku tanya apa…tapi kalau dah 3 kali aku kejot tak da respon juga aku biar laaa…dah ngantuk benor rupa nya….ini kalau dia tak pesan kat aku pun suh kejot…kalau dia pesan, memang aku kejot sampai bangun laaa….benda-benda macam nie selalu jadi masa sekolah dulu….duk asrama….cket-cket “5 minit wey!” “aku tak larat laaa…15 minit wey!” “kejot aku lagi stengah jam, kejot sampai aku bangun…wat apa saja asal aku bangun…!” hahahaha tibe-tibe teringat zaman sekolah… rindu rumate dulu….



p/s: artikel ini ditulis pada 27/12/2011, dalam tempoh study week sebelom final exam….broadband aku masa nie memang tahap layak dikebumikan, tak ley nak connect langsung….so aku tulis dulu…nnti aku post kemudian….sebab mud aku dah sway nak study…geram! Hehehe nonsense jaaa aku nie kan….tapi aku peduli apa…blog aku kan….dan memang aku ngantuk…banyak lagi benda aku tak cover…adoyai….!!

No comments:

Post a Comment